onsdag 13 april 2011

Onsdagen den 13 mars fick ni i SP2a besök av Zlatko Nedanovski är marknadschef över den koncern som MIX Megapol ingår i. Eleverna gör egna radioreklamer i projektform och fick många tips – ett är Zlatkos motto ”Keep it simple”.

Andra viktiga begrepp som Zlatko diskuterade var image och PR. Han talade sig varm för vikten av PR och exemplifierade med att han har fått massmedial uppmärksamhet till ett värde av 50 miljoner kronor för ett välgörenhetsprojekt där han auktionerade ut Nicole Kidmans baddräkt.

”Orden är viktiga” berättade Zlatko och nämnde att ball, chilla och glamour har olika målgrupper och eleverna därför måste vända sig till sina målgrupper medvetet. En annan infallsvinkel var att tänka på ljuden och använda ljud med positiva associationer, såsom sången "Små grodorna" (som Zlatko så vackert sjöng för oss) eller fågelkvitter. Jag ser fram emot era kreativa lösningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar